CRM: zo maak je van klanten blije vriendjes

Wat is CRM?

CRM staat voor Customer Relationship Management (KlantRelatieManagement). Het is een manier om je klanten te leren kennen en te helpen. Met een CRM-systeem kun je alles bijhouden over je klanten, zoals hun naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, aankopen en vragen. Zo weet je altijd wat je klanten willen en kun je ze precies de hulp geven die ze nodig hebben.

Er zijn veel verschillende CRM-systemen op de markt. CRM systemen waar ik mee werk, zijn Salesforce en Teamleader. Deze systemen zijn heel handig om je klanten te beheren.

Wat kun je er nou eigenlijk mee?

Met een CRM-systeem kun je veel dingen doen om je klanten blij te maken.

Je kunt:

  • Klanten beter helpen: Je weet precies wat je klanten willen en kunt ze dus sneller en beter helpen.

  • Nieuwe klanten aantrekken: Je kunt leads volgen en ze omzetten in klanten.

  • Meer verkopen genereren: Je kunt je verkoopprocessen automatiseren en zo meer verkopen genereren.

  • Klantenservice verbeteren: Je kunt klanten sneller en efficiënter helpen.

Extra tips

  • Maak een plan voor hoe je je CRM-systeem gaat gebruiken. Wat wil je ermee bereiken? Hoe ga je het systeem inrichten?

  • Train je medewerkers in het gebruik van het CRM-systeem. Zo kunnen ze het systeem optimaal benutten.

  • Houd het CRM-systeem up-to-date. Zo ben je altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

    Wil je weten wat ik voor je kan betekenen? Ik heb ruime ervaring met het opzetten en inrichten van Salesforce en Teamleader.
    Stuur me een berichtje om samen vrijblijvend te kijken naar wat je nodig heb en wat je wensen zijn.

Vorige
Vorige

Wat the f*ck is Teamleader?

Volgende
Volgende

Is het slim om mee te doen aan de KOR?